Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Białystok: Solaris z nowym kontraktem na 30 pojazdów elektrycznych?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Białystok: Solaris z nowym kontraktem na 30 pojazdów elektrycznych?
fot. Dawid Gromadzki/UM BiałystokYutongi elektryczne w taborze UM białystok
Urząd Miejski w Białymstoku kupuje 30 fabrycznie nowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych, które trafią do trzech miejskich spółek - KPK, KZK oraz KPKM. Oferty złożyły aż cztery firmy. Zwycięstwo odniósł Solaris Bus&Coach.

16 grudnia minionego roku UM Białystok ogłosił duży przetarg na dostawę 30 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Autobusy będą użytkowane przez wszystkie miejskie spółki przewozowe, a więc przez KPK, KZK oraz KPKM. Do każdej z nich trafi po 10 pojazdów.

Do otwarcia ofert doszło na początku lutego. Dostarczenie pojazdów zaoferowały: Solaris (84,501 mln brutto), Busnex (82,7544 mln brutto), Karsan (za blisko 91,5 mln brutto) oraz Irizar (za blisko 99,72 mln brutto).

Budżet UM Białystok w projekcie wynosi natomiast 84 995 460,00 PLN. W wymaganej kwocie mieściły się zatem jedynie Solaris i Busnex. Po ocenieniu ofert UM Białystok zdecydował o wyborze oferty firmy Solaris Bus&Coach.

Wymagania techniczne

Przypomnijmy, że autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,75 metra oraz być w pełni niskopodłogowe, z jednolitą podłogą na całej długości pojazdu. Jednocześnie jak pisze zamawiający, warunek ten nie wyklucza ewentualnego schodka w ostatnich drzwiach pojazdów. Autobusy mają mieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego minimum 22 na miejscach siedzących. Białystok preferuje maksymalizację liczby miejsc siedzących kosztem stojących.

Poza autobusami zamówienie obejmuje dostawę 25 ładowarek plug-in, 20 jednostanowiskowych oraz pięciu podwójnych. Do tego samorząd wymaga dostawy 3 mobilnych ładowarek, po jednej dla każdego z białostockich przewoźników. Ładowarki mają mieć moc co najmniej 150 kW, przy czym w przypadku ładowarki pojedynczej miasto dopuszcza mniejszą moc, wynoszącą co najmniej 120 kW. Moc ładowarek mobilnych to co najmniej 60 kW.

Zakup ma zostać dofinansowany ze środków z programu Zielony Transport Publiczny, a czas na realizację całości zamówienia to 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy.

Jak poinformował samorząd, nie planuje się tworzyć specjalnych, nowych linii autobusowych dedykowanych do obsługi taborem elektrycznym. Ładowanie autobusów ma odbywać się tylko i wyłącznie na zajezdni. Nie będą to oczywiście pierwsze autobusy elektryczne w mieście, bowiem od zeszłego roku na ulicach Białegostoku można już spotkać 20 elektrycznych Yutongów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Piła: Umowa na 7 autobusów elektrycznych. W tle wodorowe

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Paulina Piziorska 10 marca 2025

Wejherowo: ponowny wybór dostawcy wodorowców po falstarcie

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

Zobacz również:

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Piła: Umowa na 7 autobusów elektrycznych. W tle wodorowe

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Paulina Piziorska 10 marca 2025

Wejherowo: ponowny wybór dostawcy wodorowców po falstarcie

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5